Unikátna oprava Audi RS6
Päťlitrové Audi s takmer 600-koňovým motorom sme v takom rozsahu v PO CARe ešte neopravovali. Bolo to Audi RS6 s licenčným motorom z Lamborghini Gallardo. Postarali sme sa o neho ako sa na autorizovaný servis patrí.
Zákazník priviezol vozidlo, ktorého 10-valcový motor mal nepravidelný chod. Pri diagnostike a kontrole sme zistili, že rozsiahlymi netesnosťami sú sviečky zalievané olejom prenikajúcim medzi prírubami vačkových hriadeľov. To bránilo korektnej tvorbe elektrickej iskry, ktorá zapaľuje palivo, čo zapríčiňovalo nepravidelný chod. Olej tiekol z rozvodov a tiež spod tesnení pod hlavami motora.
Vždy podľa servisnej príručky
Náš servisný mechanik Marcel Jusko teda začal rozsiahlu opravu podľa prísnej metodiky Audi. Najprv za pomoci špeciálnych prípravkov demontoval celý motor aj prevodovku z vozidla. Po kompletnom rozobratí hnacej jednotky bolo jasné, že tesnenia už boli nefunkčné. Po viac ako 170 000 najazdených kilometroch boli prehriate a skrehnuté. Vozidlo v športovej MTM úprave značnú časť života jazdilo v Nemecku na okruhu, takže tepelné zaťaženie tesnení bolo naozaj vysoké.
Pri oprave boli zo sortimentu Audi Originálnych dielov okrem iného vymenené rozvody, vysokotlakové snímače tlaku palivovej sústavy, kompletne všetky tesnenia pod hlavami a pretesnený bol celý agregát, pričom všetky tesniace segmenty boli nahradené novými. Motor sme skompletizovali a pomocou zdviháka spolu s prevodovkou uložili na miesto. Po napojení chladičov a ostatných častí bolo vozidlo uvedené do prevádzkyschopného stavu.
Juraj Graca / vedúci servisu
Svoje podnety na zaujímavé články nám môžete zasielať cez kontaktný formulár na webe, klik TU.
Vždy najaktuálnejšie informácie zo sveta PO CARU nájdete na sociálnych sieťach. Sledujte nás na Facebooku a Instagrame. Lajkujte, komentujte, zdieľajte. #pocarpresov #naposledypeso