Audi driving experience - Roadshow v Prešove
Audi Driving Experience patrí k našim tradičným roadshow, na ktorých sa stretávame s vernými zákazníkmi. Ponúkame im možnosť osobne si vyskúšať atraktívne modely Audi s takou kombináciou bohatej výbavy a výkonu, aká je v mnohým prípadoch len snom v konfigurátore.
Tohtoročná jesenná Audi roadshow bola koncipovaná ako celotýždenný event a jazdilo sa 4 dni až do tmy (291 jázd). Testovacia trasa viedla z PO CARu do Košíc, odtiaľ do Jakloviec a cez Margecany naspäť do PO CARu. Obsahovala rovné úseky, stúpania i kľukaté zákruty. Na skúšobné jazdy mali účastníci k dispozícii modely Q3, Q4 e-tron, SQ7, RS3, A5, A6 Allroad, SQ5, Q8 e-tron a exkluzívny RSQ8. Jazdilo sa za slnečného počasia i v daždi a tí, ktorí mali jazdy poobede a vracali sa až za tmy, mali možnosť okrem výkonu, stability a asistenčných systémov vozidiel oceniť aj prednosti osvetlenia Audi Matrix LED svetlometmi a večernú atmosféru efektného interiérového osvetlenia Ambiente Lichtpaketov.
Audi RSQ8 v centre pozornosti
Medzi pozvanými účastníkmi našej roadshow bol aj náš dlhoročný zákazník, riaditeľ spoločnosti GEMOR Fashion, s.r.o., pedagóg a honorárny konzul Holandského kráľovstva Prof.h.c. Ing. Matúš Murajda, PhD.,DBA. Po skončení testovacích jázd na niekoľkých vozidlách neváhal vyjadriť svoju spokojnosť: „Dnes som mal možnosť vyskúšať Audi RSQ8. Je to láska na prvý pohľad. Vyskúšal som ho hneď na začiatku a pri jeho 600 koňoch som už ďalšie skúšať ani nechcel. Sedenie je výborné, mám chrbticu po úraze, takže môžem potvrdiť, že odpruženie vozidla je na vysokej úrovni. V Q8 som dnes sedel vôbec po prvýkrát a učarovala mi. Značke Audi už zostanem verný aj v budúcnosti.“
Na elektromobily si treba zvyknúť
Pán Murajda sa previezol i v ďalších modeloch, medzi inými aj v elektrickom Audi Q4 e-tron 150 kW/204 k. Podľa neho má perfektnú výbavu a dostatočný výkon, ale na elektromobily si skrátka treba zvyknúť. „Musí sa to šoférovať inak. Kvôli batérii má nízko ťažisko a sedí na ceste perfektne. Človek očakáva, že auto sa v zákrute nahne. Ale nenahne sa. Nepočuť motor, auto je ticho. Je to pozitívny diskomfort, Q4 má výbornú akceleráciu, ale zvyk je zvyk. Pre mňa má neobyčajné čaro, keď počujem pracovať prevodovku, rázny zvuk pri prudkej akcelerácii,“ netajil svoje pocity p. Murajda a pridal názor, že elektromobily zatiaľ majú hendikep v dlhom nabíjaní, ale Q4 e-tron si vie predstaviť ako firemné vozidlo. „V regióne by jazdilo do 200 – 300 kilometrov denne. U nás vo firme to asi aj tak bude, nevyhneme sa tomu,“ dodal.
1 drak a 400 koní
Aká by to bola roadshow bez nejakého športového draka. U nás sa objavil v podobe zeleného Audi RS3 Limuzína TFSI 294 kW/400 k. Na jazdu sa dal zlákať aj p. Murajda. „Audi RS3 má pozoruhodnú možnosť výkonu a neubránil som sa zvuku motora. Trochu bolo tvrdé, lebo som si nastavil dynamické nastavenie podvozku, čo k športovej jazde vlastne patrí. Ale na môj vek to už veľmi nie je,“ s úsmevom povedal na adresu Audi RS3, ktoré v režime jazdy RS TORQUE Rear môže jazdiť aj riadeným šmykom. „Dnešný deň bol pre mňa zážitkom, som rád, že ste ma na túto akciu pozvali,“ ukončil riaditeľ GEMOR Fashion s.r.o.
Na roadshow až zo Sniny
Na Audi Driving Experience pricestoval aj p. Miroslav Kimák z firmy TAD Snina. Prezradil, že sa mu nechcelo prísť, lebo cesta do Prešova mu trvá 2 hodiny. Dorazil však aj s dvoma synmi Adriánom a Sebastiánom, v rámci prázdninového programu. Ako prvé p. Kimák vyskúšal Audi RS3. Na diaľnici mali z tohto dračieho športovca najväčší zážitok obaja chlapci. Najmä starší syn Adrián, ktorý je veľkým fanúšikom motorizmu a rád fotografuje autá. Pred skúšobnými jazdami sme ho zobrali na prehliadku servisu, kde ihneď identifikoval 10 valcové Audi R8, ktoré sme akurát mali na opravu.
Jazdu v Audi Q4 e-tron p. Kimák zhodnotil stručne: „Akcelerácia je vynikajúca, ale elektrické auto nie je pre mňa. Neviem ani sám povedať prečo, asi potrebujem počuť zvuk motora. A nabehám veľa kilometrov. Hodí sa skôr do mesta.“ Vyskúšal aj Audi A6 Allroad 55 TDI quattro s najsilnejším motorom pre model A6 (253 kW/344 k) a so vzduchovým podvozkom s natáčaním zadnej nápravy. A tiež model SQ7 TFSI quattro 373 kW/507 k s adaptívnymi asistentmi rýchlosti a jazdy v pruhoch: „A6 som kedysi vlastnil, takže ho poznám. Toto je nové, nabité bezpečnostnými systémami na udržanie jazdy v pruhoch, odstupu od áut, s dobrým brzdením a akceleráciou pri obiehaní. A SQ7-ičku máme vo firme. Tú čo som dnes skúšal, má ale poriadne väčší výkon.“
Bezpečnosť, výkon, stabilita
Najzaujímavejším autom na celom podujatí podľa názoru p. Kimáka bolo Audi RSQ8: „Také by som bral, robustné a bezpečné auto s vynikajúcou stabilitou. Vyskúšali sme si ho na serpentínach a veľmi dobre držalo na ceste.“ Syn Adrián hodnotenia svojho otca znalecky potvrdil: „Q4 je priveľmi ticho, RS3 je bomba, ale najviac ma zaujala RSQ8. SQ7 bola síce pohodlnejšia a aj išla, ale Q8 bola viac ostrá.“
Kimákovci si teda prišli na svoje. „Teraz jazdím s Touaregom a tu som si mohol porovnať aj iné triedy áut. Nechcelo sa mi prísť, ale o to viac som príjemne prekvapený úrovňou vášho podujatia. Ľutoval by som, keby som nebol prišiel. Ďakujem vám za pozvanie,“ lúčil sa s nami p. Kimák.
Milovníkov šoférovania a zákazníkov PO CARU čakalo pred a po jazde malé občerstvenie a milá spoločnosť našich kolegov. Všetkým zúčastneným sa chceme ešte raz veľmi pekne poďakovať a budeme sa tešiť na ďalsie milé stretnutia.
Svoje otázky k podujatiu nám môžete zasielať cez kontaktný formulár na webe, klik TU.
Vždy najaktuálnejšie informácie zo sveta PO CARU nájdete na sociálnych sieťach. Sledujte nás na Facebooku a Instagrame. Lajkujte, komentujte, zdieľajte. #pocarpresov #naposledypeso