Nový Volkswagen Touareg je tu!

Nový Volkswagen Touareg je tu!
Má vyladený podvozok a vymakané technológie vlajkovej lode.

Nový Touareg je tu! Má vyladený podvozok a vymakané technológie vlajkovej lode.

 

Volkswagen Touareg je naša pýcha a radosť. Po svete sa ich od príchodu prvej generácie predalo viac ako 1,13 milióna a to len od roku 2002. Naše prvé SUV oslávilo minulý rok jubileum a tretiu dekádu svojho života otvára tak, ako sa na vlajkovú loď Volkswagen patrí.

„A to je ako?“, je možno otázka, ktorú si niektorí z vás položili. Nuž, nejde o žiadnu šialenú výstrednosť. Touareg bol predsa vždy uhladený, efektívny a jeho činy VŽDY predbiehali jeho reči. Je to jednoducho férový šéf, silná osobnosť, ktorá v spoločnosti ohúri, no nie tým, že by sa chvastala svojimi drahými hodinkami a exotikými dovolenkami.

Nový Touareg je totiž faceliftom tretej generácie nášho najväčšieho SUV. A teda ide o auto, ktoré si na svoju premiéru v Pekingu prišlo prakticky z výrobnej linky v Devínskej Novej Vsi po vlastných(!). Krásne PR (pí-ár), no nie? Vylepšenia teda nebolo treba robiť zásadné, tretia generácia je kus dobrého auta. No, priestor na zlepšenie sa nájde vždy.

Drobná výstrednosť, predsa

Exteriérové úpravy, čo sa týka faceliftu, sú vyslovene minimálne. Ako to už býva zvykom, pripravte sa na nové dizajny diskov kolies, ktoré podporujú jeho charakter.

Nové odtiene facelift vždy osviežia a nie je osvieženia dizajnu bez mierneho zásahu do optiky. V tomto prípade však nešlo zrovna o jemný zásah, teda rozhodne nie z hľadiska technológií. Predné a zadné svetlá vytvárajú svetelný podpis s elementmi v tvare písmena „L“. Priečne svetelné lišty dodávajú novinke modernejší charakter a svietiace zadné logo je bodkou za posunutím Touaregu do roku 2023.

Svetlá ako také však ukrývajú úplne nové útroby systému, ktorý nazývame IQ.Light HD LED matrix. Práve v tretej generácii modelu Touareg mal spirituálny predchodca tohto svetelného systému svoju premiéru a časom sa dostal aj do modelov nižších tried. Presne rovnaký osud čaká aj IQ.Light HD LED, ktoré obsahujú až 38 000(!) interaktívnych LED diód, ktoré dokážu vytvoriť na ceste pred vami svetelný koberec. To jednoducho chcete vidieť.

Áno, je na dlhé vzdialenosti

Nie, že by sme to nevedeli, no chceme ho v tejto črte ešte viac podporovať. Touareg je známy svojim obrovským panelom obrazoviek, ktoré vyzerajú ako jedno pojazdné domáce kino. Toto zdanlivo nekonečné pole pixelov má dohromady bezmála 70 centimetrov na uhlopriečku a aj naďalej ho voláme Innovision Cockpit. Prichádza s niekoľkými softvérvými úpravami pre ešte lepšiu orientáciu a ovládanie.

Dôležitou informáciou pre mnohých z vás ale je, že táto show plná obrazoviek je zahrnutá do štandardnej výbavy. Apple CarPlay a Android Auto dokážete teraz pripojiť bezdrôtovo a zásuvky typu USB-C ponúkajú výkon až 45W, čo je o 30 W viac než doteraz. Znamená to, že tablety a smartfóny členov vašej posádky budú nabité za výrazne kratší čas.

Nasledovné vylepšenia majú na svedomí samotní zákazníci. Vrchol vnútorného obloženia dverí ponovom obsahuje dvojitý dekoratívny šev. To je skôr taká drobná estetická záležitosť. Ďalší prvok síce môže podobne pôsobiť ako malý detail, no v skutočnosti ide o výrazné komfortné vylepšenie. Kontaktné plochy po bokoch stredovej konzoly majú príjemnú mäkčenú úpravu, pre pohodlné opretie kolena pri dlhej jazde po diaľnici.

Obratnejší a komfortnejší

V dnešnej dobe to už bez senzorov nejde. Tak dostal Touareg jeden, ktorý sníma zaťaženie strechy a úzko komunikuje s elektronikou vozidla. To umožňuje novinke presúvať vyššie priečne sily a zvýšiť tak obratnosť pri jazde na ceste. Technologickou aktualizáciou si prešiel ako štandardný, tak aj príplatkový vzduchový podvozok. Komfort a obratnosť boli zvýšené vďaka novým komponentom podvozka a prepracovanému softvéru ovládania vozidla.

Športovejšiemu prejavu nového Touaregu na ceste dopomáhajú aj nové príplatkové 21-palcové pneumatiky, zvyšujúce hlavne priečnu dynamiku a brzdný účinok. V záležitosti od verzie a voľby príplatkových prvkov, môže byť Touareg opäť vybavený adaptívnym podvozkom a natáčaním zadnej nápravy. To obratnosti a komfrotu rozhodne neuškodí.

Nájde sa v ňom každý

Kým konkurencia už nielen, že koketuje ale rovno aj aplikuje štvorvalce do svojich veľkých SUV, paleta pohonov nového Touaregu stojí aj naďalej na vidlicových šesťvalcoch. Benzínová verzia využíva 3-litrový šesťvalec s povedomím výkonom 250 kW/340 koní. Kým to nemusí vo veľkom aute zrovna vyrážať dych, šprint na stovku pod 6 sekúnd nie je vôbec „málo“.

Naftové verzie využívajú dva varianty 3-litrového šesťvalca s výkonom 170 kW/231 koní a 210 kW/286 koní. Kým na tom s dynamikou nie sú vôbec zle, viac rozhodne poteší ich zhodná katalógová kombinovaná spotreba 8 litrov na 100 km. Diesel voľte v prípade, že to s dlhými cestami myslíte skutočne vážne. A skutočne vážne myslíme ďaleko za hranicu 1000 km na jednu nádrž.

Vrcholu ponuky motorizácií dominuje dvojica plug-in hybridných verzií. Tá striedmejšia nesie názov Touareg eHybrid a prichádza s kombináciou vyššie spomenutého benzínového šesťvalca s elektromotorom. Toto uhladené „kombo“ dokáže vyprodukovať systémový výkon 280 kW/381 koní a skočte po ňom v prípade, pokiaľ to myslíte skutočne vážne s jazdou po meste či na časté výjazdy na kratšie vzdialenosti.

Príde vám kombinovaný výkon verzie eHybrid trošku málo? Čakali ste od spolupráce elektromotora a benzínového šesťvalca viac? Nuž, v tom prípade je tu ešte Touareg R eHybrid, ktorý disponuje prakticky totožnou technikou ako verzia eHybrid, no s poriadne „vytočeným“ elektrickým pohonom. Pod pravou nohou sa vám vo verzii eHybrid nachádza výkon až 340 kW/462 koní a sysstémový krútiaci moment až 700 Nm.

Predpredaj odštartuje v priebehu leta.

Viac informácií o vozidlách Volkswagen u našich poradcov, klik TU.

Vždy najaktuálnejšie informácie zo sveta PO CARU nájdete na sociálnych sieťach. Sledujte nás na Facebooku a Instagrame. Lajkujte, komentujte, zdieľajte. #pocarpresov #naposledypeso

 

Objednávka do servisu